Tanulásban Akadályozottak alsó tagozata

A tanulásban akadályozottak alsó tagozatán sajátos nevelési igényű, gyermekek nevelése, oktatása, fejlesztése történik.

Az alsó tagozat az alapfokú nevelés-oktatás első szakasza. Fő feladatunk a tanulási és szociális képességek megalapozása, fejlesztése, a gyermekek komplex személyiségfejlődésének, egyéni adottságainak figyelembevételével.
Tanítási óráinkat tevékenységközpontúság jellemzi, amely életszerű helyzetek teremtésével alkalmat nyújt tanulóink számára konkrét élmények és tapasztalatok gyűjtésére. Pedagógiai tevékenységünk minden területén jelen van a differenciálás. Figyelembe vesszük a tanulóink egyéni képességeit, adottságait, személyiségét, sérülés specifikumát. Ennek megfelelően egyénre szabott feladatokkal lehetőséget teremtünk a legoptimálisabb fejlődésre, a felzárkóztatásra és a tehetséggondozásra.

A csoportmunkák során a gyengébb képességű tanulók játékosan tanulhatnak a jobb képességű társaik segítségével. Megtanulnak együtt dolgozni, együttműködni, egymást elfogadni. Kiegészítik egymás munkáját, ezáltal sikerélményhez jut minden csoporttag. Alkalmazzuk a kooperatív tanulási-tanítási technikák és módszerek közül mindazokat, amelyek a tanulóink képességeihez igazodnak.

Munkánkat minden osztályban gyógypedagógiai asszisztens segíti. Részt vesz a pedagógiai tevékenységekben, segíti a differenciált egyéni fejlesztést. Közreműködik a tanulók minél önállóbb feladatvégzéséhez szükséges feltételek megteremtésében, a lehető legnagyobb fokú önállóság kialakításában.

Minden osztályban van interaktív tábla, melyhez mi magunk is gyakran készítünk változatos, érdekes játékos feladatokat. A játékos feladatok a tanítási órák alappillérei, melyek biztosítják a gyerekek aktivitását, a felszabadult munkavégzést, az oldott, kudarctól megkímélő légkört.

Kiemelt figyelmet fordítunk a tehetségek korai felimerésére és gondozására. Tanulóink kiemelkedő képességeinek hatékony fejlesztésével hozzájárulunk hiányosságaik kompenzálásához is.

Tanulóink a Meixner féle dyslexia prevenciós módszerrel tanulnak írni, olvasni, amely maximálisan alkalmazkodik a gyermekek haladási üteméhez. Jellemzője az aprólékosan felépített tanagyag kis lépésekre lebontva, valamint visszatérő ismétlésekkel kiegészítve. Nagy hangsúlyt fektet a gyermekek pszichés, önbizalmi megerősítésére.
Módszerünk a játékos, gyakorlatközpontú ismeretszerzés, ahol a gyermek lelkiállapota felülírja adott esetben a tananyagot a csengetési rendet.

Tagozatunkon állatasszisztált terápiát, kutyaterápiát is alkalmazunk. A sikerélmény nyújtása alapvető része a fejlesztésnek. Egy jól képzett kutyával és megfelelő feladatokkal minden gyerek lehet sikeres. A kutyán keresztül a legzárkózottabb gyermekhez is közel kerülhetünk. A nem, vagy nehezen beszélő, kevésbé mozgékony gyerekeket is motiválja, beszédre, cselekvésre készteti az állattal való kapcsolatteremtés vágya. A foglalkozásokon alapvető a tolerancia, a társakra és a kutyára való odafigyelés, az együttműködés.

Az alsó tagozatot a nagyobb önállóság, a visszajelzések, a korrigálások, a megerősítések dominanciája jellemzi. Célunk a szakasz végére a kultúrtechnikák (írás, olvasás, matematikai alapműveletek) eszközszintű elsajátítása. A minél önállóbb feladatvégzés, a tanulási technikák megismerésével az önálló tanulásra való felkészítés.

Magyar nyelv és irodalom óra

Magyar nyelv és irodalom óra

Csoportmunka

Differenciálás

Hallgatók fogadása

Hallgatók fogadása

Matematika óra – csoportmunka

Boldogságóra – Optimista szemüvegen át más a világ

Kutyaterápia

Családi nap az állatkertben

Megérkezett a télapó

Ulwila Színeskotta zeneoktatási módszer

Dátum: 2023. szeptember

Galéria

Intézményünk galériájában megtakintheti iskolai rendezvényeinket, foglalkozásainkat, ünnepségeinket...

Étkeztetés

Élelmezés szervező: tel.: 06/30 304-67-23, Központi telefonszám és email: 52/414-356 (26-os mellék) etkezes@diminfo.hu

tovább...

Elérhetőség

Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.


tovább...